Vanliga frågor
Har ni mottagit min retur?
Har ni mottagit min retur?
När du lämnar in ditt paket till ombud för retur så får du ett spårnings ID via mejl. Med hjälp av den kan du spåra ditt paket här: Spåra paket.
Efter vi mottagit ditt paket tar det under normala omständigheter 1-5 arbetsdagar innan din retur blir behandlad. Vid högsäsong kring större kampanjer och högtider kan det ta upp till 14 arbetsdagar.
När den blivit behandlad kommer du får en uppdaterad faktura via mejl och i Qliros app. Alternativt en återbetalning via swish / konto.
Hur returnerar jag en produkt?
Hur returnerar jag en produkt?
I paketet du fick hemskickat finns QR-kod. Scanna den och följ anvisningarna, Läs mer här.
Du kan returnera en produkt inom 30 dagar men observera att produkten måste vara i sitt ursprungliga skick för en full återbetalning. Det inkluderar etiketter, snyggt packat m.m. Görs en retur tar vi en avgift på 49 SEK för att delvis täcka kostnaden vi har för klimatkompensering av frakt och hantering.
Min beställning har inte kommit. Vad gör jag?
Min beställning har inte kommit. Vad gör jag?
Vanligast är att paketet kommit till ombud, men du har skrivit fel telefonnummer för avisering. Då får du ingen notis.
Har du valt PostNord så se till att du förutom har ditt telefonnummer även har din mejl kopplad till PostNord appen. Då dyker paketet upp där.
Har du valt Budbee / Instabox så har du efter vi skickat din order fått ett mejl från dem. Där kan du snabbt och enkelt ändra ditt telefonummer.
Hjälåer inte detta kontakta oss via info@clnathletics.com. Skriv ditt ordernummer i ämnesraden och beskriv vad problemet gäller så undersöker vi ärendet så snart vi kan.
Hur kan jag betala?
Hur kan jag betala?
Vi arbetar med Qliro. Du väljer själv betalningsmetod när du checkar ut i kassan. Faktura, swish, kort eller delbetalning är några alternativ. Du kan se alla dina betalningar i Qliros app
När får jag min återbetalning?
När får jag min återbetalning?
Från att vi har mottagit och behandlat din retur tar det upp till 5 bankdagar innan dina pengar syns på ditt konto. Återbetalningen sker alltid till samma betalningsmetod som användes vid ditt köp.
Jag hittar inte min faktura?
Jag hittar inte min faktura?
Du hittar alla fakturor i Qliros app. Ladda ner den så missar du ingenting.
Din faktura kommer även till e-postadressen du angivit vid köp. Hittar du den inte kan den ha hamnat i skräpposten så dubbelkolla även där.
Min beställning har gått i retur. Vad händer nu?
Min beställning har gått i retur. Vad händer nu?
Om du av någon anledning inte hämtat ut ditt paket kommer det gå i retur till oss. När vi mottager ditt paket kommer vårt lager göra en retur på din order.
Vår rekommendation är att du lägger en ny order på varorna du önskar för att så snabbt som möjligt få hem dem igen.
Hur reklamerar jag en produkt?
Hur reklamerar jag en produkt?
Skulle du ta emot en defekt produkt eller om din produkt gått sönder vid användning på grund av produktionsfel, så vill vi naturligtvis hjälpa dig så snart som möjligt. Skadan ska vara produktionsfel och ingen slitageskada.
Som konsument bör man reklamera ett fel inom skälig tid så fort man upptäckt defekten och enligt konsumentköplagen är skälig tid 2 månader.
Önskar du att göra en reklamation, kontakta vår kundservice (info@clnathletics.com) med uppgifterna nedan:
- Ämne för e-post: Reklamation + ordernummer
- Bifoga bilder (ju fler och tydligare desto bättre)
- E-postadress som köpet registrerades på
- Ordernummer
- Kundnamn
- Produktnamn
- Anledning till reklamationen
Vår kundservice kommer att återkoppla till dig så snart de kan och hitta en kreativ lösning som du blir nöjd med.
Hur lång är eran leveranstid?
Hur lång är eran leveranstid?
Leveranstiden varierar mellan 1-3 arbetsdagar, beroende på var du bor och leveranssätt du valt. Det kan ta längre tid under helgdagar och perioder med många leveranser. Vår ambition är att leverera din beställning så fort som möjligt, gärna dagen efter.
Hur vet jag min storlek?
Hur vet jag min storlek?
Ta en titt på vår storleksguide som finns under våra produkter. I varje produktbeskrivning kan du även läsa om modellens klädstorlek, längd och vikt för att få en bättre uppfattning om vilken storlek som passar dig bäst. Om du fortfarande känner dig osäker får du mer än gärna kontakta oss via info@clnathletics.com.
Varför kan jag inte beställa produkten jag vill?
Varför kan jag inte beställa produkten jag vill?
Om du inte kan välja en viss storlek eller produkt innebär det att produkten är slutsåld. Skriv upp dig på väntelistan under produktens storlekar på varje produktsida så får du notis när den är åter i lager.
Vilka länder skickar ni till?
Vilka länder skickar ni till?
Vi skickar till fler än 30 länder och vilka länder det gäller finner du i kassan i vår internationella webbshop. Vår ambition är att du i framtiden ska kunna beställa produkter från oss, oavsett var i världen du befinner dig.
Var finns ni?
Var finns ni?
Vi är baserade i Borås, Sverige.
Kan jag avbryta min beställning?
Kan jag avbryta min beställning?
När ordern skickats iväg går det inte att avbryta beställningen. Om du däremot är snabb och avbryter den strax efter att du gjort ditt köp kan vi säkert hjälpa dig. I sådana fall kan du kontakta oss via e-post: info@clnathletics.com.
Skickar ni en orderbekräftelse vid beställning?
Skickar ni en orderbekräftelse vid beställning?
Ja, när du genomfört köpet skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Har du inte fått en orderbekräftelse? Vänligen kontrollera ditt spamfilter och skräppost eller kontakta oss via info@clnathletics.com, så undersöker vi ärendet så snart vi kan.
Kan det tillkomma avgifter vid beställning?
Kan det tillkomma avgifter vid beställning?
Beställer du från ett land utanför EU kan det tillkomma moms, tullavgifter och/eller skatter. Om du drabbas av tillkommande avgifter måste dessa betalas för att paketet skall kunna lösas ut från tullen. Kontakta ditt lokala tullkontor för mer information.
Vad gör jag vid ytterligare frågor?
Vad gör jag vid ytterligare frågor?
Kontakta oss via info@clnathletics.com eller facebook.com/clnathletics så ska vi göra vårt bästa för att besvara din frågor.